Konkurrenter bliver kollegaer i "nyt, fremtidsrettet fællesskab"
Kæden KonditorBager med 34 udsalg i større danske byer og 130 medlemmer i BagerGruppen har fra 1. oktober indgået i et samarbejde under et fælles navn, Bagerfællesskabet.
- Det er et nyt, fremtidsrettet fællesskab for bagere på tværs af branchen, hvor vi sammen deler ressourcer for at skabe værdi for alle medlemmerne. Som første skridt får alle i Bagerfællesskabet adgang til vores avancerede program til næringsdeklarationsberegning på produkterne, som er noget, kunderne i stigende grad efterspørger, udtaler Morten Lapholm, direktør i KonditorBager, i en fælles pressemeddelelse fra de to nye partnere.
BagerGruppen er en indkøbsforening for uafhængige håndværksbagere, og det bliver understreget i pressemeddelelsen, at det nye samarbejde ikke omfatter råvareindkøb, men "alt fra skiltning og skadedyrsbekæmpelse til forsikringsløsninger og energibesparelser".
- Gennem mange år har bagerbranchen været opdelt i forskellige grupper, der har konkurreret om at differentiere sig. Med dette samarbejde rykker vi tættere sammen for at styrke hinanden. Det er et vigtigt skridt fremad, og den 1. oktober vil markere en ny begyndelse i branchen, udtaler Steen Friis Nielsen, som er formand for BagerGruppen.