23948sdkhjf

Luksusbrand har plan klar for et trecifret millionbeløb

Ifølge finansdirektøren har B&O allerede udset sig de områder, som pengene fra en forestående aktieemission skal bruges på

Selvom første kvartal bød på tilbagegang hos Bang & Olufsen, er der stor optimisme. Det er der blandt andet i lyset af, at B&O har igangsat en aktieemission, der efter planen vil fore Struer-virksomhedens lommer med 200 millioner kroner i løbet af november.

Derfor er det igangværende 2024/25-regnskabsår et "transitionsår".

Det fortæller finansdirektør Nikolaj Wendelboe til Detailwatch.

Overfor mediet fortæller finansdirektøren, at pengene fra aktieemissionen i løbet af regnskabsåret skal bruges på strategiske investeringer i de områder, som virksomheden har udsat sig som vigtige fremover.

Det drejer sig om butiksnetværket, hvor man allerede tidligere har skåret ned på antallet af multibrand-forhandlere, altså forhandlere der også sælger andet en B&Os udstyr.

Her vil man i stedet optimere de eksisterende monobrand-butikker og B&Os egne butikker.

- Det skal alt sammen være med til at optimere butikkerne, så vi skaber en ensartet butiksoplevelse i hele verden, siger Nikolaj Wendelboe til Detailwatch.

Desuden skal de friske midler bruges på branding, hvor man vil fokusere på fortællingen om B&O som luksus-brand. Det har CEO Kristian Teär også tidligere givet udtryk for.

Desuden vil B&O bruge midler på selskabets B2B-forretning og på udvikling af nye produkter.

Se nøgletal for:
Læs mere om: detailhandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.658