Luksusbrand har plan klar for et trecifret millionbeløb
Selvom første kvartal bød på tilbagegang hos Bang & Olufsen, er der stor optimisme. Det er der blandt andet i lyset af, at B&O har igangsat en aktieemission, der efter planen vil fore Struer-virksomhedens lommer med 200 millioner kroner i løbet af november.
Derfor er det igangværende 2024/25-regnskabsår et "transitionsår".
Det fortæller finansdirektør Nikolaj Wendelboe til Detailwatch.
Overfor mediet fortæller finansdirektøren, at pengene fra aktieemissionen i løbet af regnskabsåret skal bruges på strategiske investeringer i de områder, som virksomheden har udsat sig som vigtige fremover.
Det drejer sig om butiksnetværket, hvor man allerede tidligere har skåret ned på antallet af multibrand-forhandlere, altså forhandlere der også sælger andet en B&Os udstyr.
Her vil man i stedet optimere de eksisterende monobrand-butikker og B&Os egne butikker.
- Det skal alt sammen være med til at optimere butikkerne, så vi skaber en ensartet butiksoplevelse i hele verden, siger Nikolaj Wendelboe til Detailwatch.
Desuden skal de friske midler bruges på branding, hvor man vil fokusere på fortællingen om B&O som luksus-brand. Det har CEO Kristian Teär også tidligere givet udtryk for.
Desuden vil B&O bruge midler på selskabets B2B-forretning og på udvikling af nye produkter.