23948sdkhjf

Kvickly åbner fremtidens varehus

Torsdag åbnede Kvickly deres bud på hvordan fremtidens varehus skal se ud. Åbningerne fandt sted på Amager og i Taastrup.
Mere mad, mere inspiration og mindre elektronik. Det er Kvicklys bud på fremtidens varehus.

Åbningen skete to steder samtidig, nemlig i Taastrup og på Amager, hvor kæden for første gang i en årrække slår dørene op til to helt nybyggede varehuse.
Det sker efter omfattende studier af den moderne forbrugers ønsker og behov.

- Nøgleordene er, nemhed og oplevelse. Det skal være lettere og en mere inspirerende oplevelse at handle ind, siger kædedirektør Jesper Faurholdt, Kvickly.

- Vi har gjort op med den vanetænkning, der har været i dagligvarehandelen i mange år, hvor man prøver at få kunderne gennem hele butikken for at friste dem så meget som muligt. Vi har i stedet fokuseret på at gøre det nemmere for kunderne, siger Jesper Faurholdt.

I de nye varehuse er der premiere på Kvicklys Madmarked, hvor man for første gang har samlet alle de friske fødevarer i eet område, hvor man i inspirerende omgivelser finder slagteren, grøntafdelingen, ost og mejeri.

Fødevarerne fylder mere end de hidtil har gjort i Kvickly, så 75 procent af butikken, nu er mad og relaterede dagligvarer.

- I stadig stigende omfang konkurrerer vi med discountkæderne. Vi vil gerne vise, at det kan være en anderledes behagelig og inspirerende oplevelse at købe dagligvarer og på den måde tydeligt differentiere os fra disse kæder, siger Jesper Faurholdt.

Varehusene i Taastrup Stationscenter og på Strandlodsvej på Amager er henholdsvis på 3000 og 2500 kvm., og beskæftiger hver ca. 150 medarbejdere.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078