Ny tendens: Danskerne samles i madklubber
Ny analyse viser, at flere og flere danskere søger sammen i større fællesskaber omkring måltidet.
I en helt ny undersøgelse fra Coop Analyse svarer 10,9 procent, at de er med i en form for madfællesskab. Og tendensen viser, at interessen er stærkt stigende. 8,3 procent svarer, at de forventer, at de vil bruge mere tid i en form madklub det kommende år.
Det er baggrunden for, at SuperBrugsen har oprettet www.madklub.dk . Det er hjemmeside, der skal gøre det nemmere for flere at spise sammen.
Det er et nemt og gratis værktøj, der hjælper til at holde styr på aftalerne, giver gode tips og inspiration og til at finde nye medlemmer til nyoprettede madklubber.
- Årsagen til, at vi har valgt at stå bag dette initiativ, som ikke er direkte kommercielt, er, at kæden gerne vil forbindes med mad og fællesskab. Med Madklub.dk ønsker vi at ramme en tendens i tiden, hvor flere og flere søger fællesskaber – og gerne omkring middagsbordet, siger marketingchef Jeff Salter, SuperBrugsen.