Den enes død, den andens brød: Trendsales-exit har boostet konkurrent
Da litauiske Vinted tidligere på året købte Trendsales, blev det samtidig starten på en markant fremgang for konkurrenten Tise.
Det skriver genbrugsplatformen i en pressemeddelelse.
Tise har på bagkant af opkøbet - og den efterfølgende lukning af Trendsales - mærket en "signifikant større tilslutning", og senest har man rundet en markant milepæl.
500.000 brugere.
- Flere og flere danskere ønsker at handle mere ansvarligt, især når det kommer til deres tøjforbrug. Og udover den stigende interesse for genbrug, har situationen omkring nedlukningen af Trendsales naturligvis også bidraget til at vi har haft mere travlt end vi plejer de seneste uger - på den gode måde, udtaler Lærke Djernæs, der er dansk landechef for norskbaserede Tise.
Vokset op med Trendsales
Tise kan - ligesom flere medier har berettet det - aflæse i markedet, at mange brugere er "utrolig kede af at skulle sige farvel til Trendsales".
Det gælder også Lærke Djernæs, som er "vokset op med dem".
- Det er klart, at det kan være udfordrende at skulle omlægge sine vaner til en ny platform. Derfor har vi også et skærpet fokus på at indhente feedback fra de nye brugere, vi byder velkommen i disse uger, så vi kan blive klogere på, hvad der betyder noget for dem, tilføjer hun.
Hun og Tise har ligeledes oplevet, at lukningen af Trendsales har "skabt en følelse af usikkerhed og uro blandt secondhand-købere og -sælgere".
- Hos Tise håber vi at kunne tilbyde mere stabilitet på markedet, så der bliver lyttet til brugerne, så opbakningen til genbrugsmarkedet stadigvæk er intakt, uddyber Lærke Djernæs.