23948sdkhjf

Unika-oste indtager New York

Arlas Unika-serie lanceres i de kommende uger i udvalgte toprestauranter i Manhattan og Brooklyn.
Unika er en serie eksklusive premium-oste, som Arla har skabt i tæt samarbejde med danske topkokke igennem de seneste 10 år. Alle Unika oste er inspireret af det nye nordiske køkken manifest og med ambitionen om at udtrykke nordisk kultur, natur og historie.

Indtil for nylig har Unika-ostene udelukkende været udbudt på toprestauranter i Danmark og i Arlas Unika-butik i Torvehallerne, der åbnede i 2012, så vel som i enkelte specialostebutikker i Sverige. Nu lanceres de første Unika oste i USA under Castello-varemærket med navnet Unika by Castello.

På menukortet i september og oktober
De fire Castello-oste er i første omgang udvalgt til den amerikanske lancering og kommer på menukortet i New York Citys skandinaviske toprestauranter, heriblandt Aquavit, Luksus, Aska, Aamanns-Copenhagen og Acme.

- Vi er meget begejstrede for at kunne introducere Unika by Castello i New York City. Vi er overbeviste om, at disse oste vil vinde mange hjerter blandt byens fine-dining gæster, ligesom de allerede har gjort i Skandinavien. I dag er vores eksisterende Castello specialost-sortiment på hylderne i detailhandlen i det meste af USA, og Unika by Castello bliver en eksklusiv tilføjelse til vores sortiment og giver amerikanerne muligheden for at smage nogle af de bedste oste, som Danmark og Arla kan mestre, siger managing director i Arla Foods USA, Asger Drewes Jørgensen.

De fire Unika by Castello-oste, der skal en tur til New York er Krondild, Gnalling, Havgus og Høgelundgaard.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078