SuperBrugsen tjener millioner på lokale specialiteter
På et halvt år har 200 ud af 230 butikker fået lokalt producerede varer på hylderne, og omsætningen nærmer sig hastigt 100 millioner kroner.
- Vi nærmer os et salg på en million kr. om ugen af de lokale specialiteter. Det bekræfter os i, at vi har ramt en tendens i tiden, hvor vi som forbrugere søger mod det nære, det autentiske og fællesskabet, siger kædedirektør Michael Løve, SuperBrugsen.
Han forventer, at omsætningen passerer 100 millioner kr., når det er udbygget yderligere i det kommende år.
- Vi har ikke sat initiativet i gang, fordi vi forventer, at det i sig selv bliver en god forretning. Vi har gjort det, fordi vi har en ambition om at øge interessen for kvalitetsvarer i lokalområdet af flere årsager. Først og fremmest fordi vi ser det som en del af vores rolle at styrke lokalsamfundet. Dernæst fordi vi tror det øger interessen for god mad, ligesom det øger bevidstheden hvor den kommer fra og hvordan den er blevet produceret, siger Michael Løve.