Madspildsgigant forener kræfter med spritny dagligvarebutik
14. juni åbnede Føtex en ny dagligvarebutik i Irmas gamle lokaler i Industriens Hus - en såkaldt Føtex Food Convenience-butik.
Og blot en måned senere er dagligvarekæden klar med et nyt tiltag med en madspildsmastodont - Too Good To Go.
Det oplyser parterne i en pressemeddelse.
Som man kender det fra Too Good To Go-konceptet, sælges overskudsvarer i såkaldte lykkeposer - og i Føtex-butikken bliver poserne delt ind i tre kategorier: Frugt & Grønt, Bager og Brød & Dagligvarer.
- Det er megavigtigt for detailvirksomheder som os at samarbejde med Too Good To Go for at reducere madspild og fremme bæredygtighed. Ved at joine deres platform kan vi sælge overskudsmad til nedsatte priser, hvilket ikke kun hjælper miljøet, men også tiltrækker kunder, der værdsætter vores engagement i at bekæmpe madspild, udtaler varehuschef i Føtex, Danny Olsen.
Den forøgede kundestrøm og det reducerede madspild er ikke eneste plusser i bogen, tilføjer varehuschefen.
- Bæredygtighed er en vigtig agenda både for kunderne og de unge medarbejdere, og samarbejdet viser vores sociale ansvar og skaber goodwill blandt vores kunder, der gerne vil støtte virksomheder, der bidrager positivt til samfundet, udtaler varehuschefen.
Samarbejdet mellem Føtex Food Convenience-butikken i Industriens Hus og Too Good To Go lanceres officielt torsdag 18. juli.