23948sdkhjf

89 gange én kvadratmeter er blevet en succesopskrift for 7-Eleven

Små selvbetjeningsområder i Danmarks travleste lufthavn er blevet et forretningsben med stort potentiale for vækst for conveniencekæden 7-Eleven

7-Eleven Go er navnet på conveniencekædens nyeste tiltag i Københavns Lufthavn.

For et år siden overtog den norskejede kæde ansvaret for selvbetjeningsautomaterne i Danmarks største lufthavn - og gentænkte siden konceptet, som 7-Eleven nu kalder "en kæmpesucces". 

Det skriver 7-Eleven i en pressemeddelelse. 

- 7-Eleven er sat i verden for at levere god mad på farten, og det har de rejsende i lufthavnen i dén grad taget til sig. Vores egne forventninger er blevet gjort til skamme. Vi sælger tæt på dobbelt så meget som forventet fra maskinerne i lufthavnen. Det viser, at de rejsende virkelig værdsætter vores kombination af gode varer og hurtig eksekvering, udtaler Maria Gervig, der er kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark. 

Udover gængse snackprodukter tilbyder 7-Eleven Go også nakkepuder og for omtrent 30 automaters vedkommende også frisk bagværk og kaffe. 

Og tiltaget er også budt kærligt velkommen af Københavns Lufthavn. 

- Vi ser, at flere vælger at tage mad og drikkevarer med on the go, og et større udbud såsom skyr, chiagrød og juicer har øget salget markant i maskinerne. Vi sparer vores rejsende for tid, giver dem en bedre service, og vi afhjælper deres behov. Det er, hvad vi vil betegne som en kæmpesucces, udtaler Michael Clausen, Senior Director Airport Sales i lufthavnen. 

Små områder, stort salg

Selvbetjeningsområderne fylder hver for sig kun én kvadratmeter, og der findes i skrivende stund 89 af dem fordelt i hele lufthavnen. 

Og det ligger da også i kortene, at konceptet skal have flere og større vinger at flyve på i fremtiden. 

Således har repræsentanter fra 7-Eleven i de øvrige nordiske lande været forbi lufthavnen for at indsamle inspiration. 

- Det er ingen hemmelighed, at hele convenience-markedet konstant skal genopfinde sig selv for at have sin berettigelse i dag. Vi har brugt mange ressourcer på at udvikle 7-Eleven Go, og når vi så tydeligt kan se, at kunderne er vilde med konceptet, er det naturligvis noget, vores kolleger på de øvrige markeder skeler til og overvejer at indføre, udtaler Maria Gervig. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: detailhandel convenience
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.672