23948sdkhjf

Coop-selskab går imod generel koncerntendens

Coops dagligvareforretning har haft trange kår i både 2022 og 2023. 

Samlet har Coop-koncernen tabt et milliardbeløb på blot 24 måneder - men for Lobyco, der leverer digital kommunikation mellem detailhandel og forbrugere, peger pilen i en helt anden retning. 

Det viser et nyt regnskab fra det Coop-ejede selskab - og beskrives også i en pressemeddelelse fra Coop. 

Lobyco

  • Selskabet er stiftet i 2020.
  • Lobyco er ejet af Coop-koncernen. 
  • Virksomheden leverer digital kommunikation mellem detailhandel og forbrugere. 
  • Blandt andet står Lobyco bag Coop-appen. 
  • Jan Madsen er adm. direktør. 
  • Lobyco har i dag kunder i både Nordamerika, New Zealand, Island, Rumænien, Irland, Finland, Grønland og Danmark.

Kilde: Lobyco

Omsætningen er vækstet med omtrent 14 mio. kr. - men på bundlinjen er resultatet faldet med over to mio. kr. og lander på et plus på 8,9 mio. kr. 

- Der er i hele verden lige nu stor interesse for at flytte kommunikationen over på effektive digitale kanaler, som kan give kunderne nogle ekstra fordele. De resultater, vi har skabt med Coop-appen, åbner døre på mange markeder, fordi vi kan dokumentere, at man kommer effektivt ud til mange kunder på denne måde, udtaler adm. direktør i Lobyco, Jan Madsen. 

Han tilføjer, at Lobyco i 2024 "forventer vækst i både omsætning og indtjening". 

Se nøgletal for:
Læs mere om: it dagligvarehandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.719