Coop-selskab går imod generel koncerntendens
Coops dagligvareforretning har haft trange kår i både 2022 og 2023.
Samlet har Coop-koncernen tabt et milliardbeløb på blot 24 måneder - men for Lobyco, der leverer digital kommunikation mellem detailhandel og forbrugere, peger pilen i en helt anden retning.
Det viser et nyt regnskab fra det Coop-ejede selskab - og beskrives også i en pressemeddelelse fra Coop.
Lobyco
- Selskabet er stiftet i 2020.
- Lobyco er ejet af Coop-koncernen.
- Virksomheden leverer digital kommunikation mellem detailhandel og forbrugere.
- Blandt andet står Lobyco bag Coop-appen.
- Jan Madsen er adm. direktør.
- Lobyco har i dag kunder i både Nordamerika, New Zealand, Island, Rumænien, Irland, Finland, Grønland og Danmark.
Kilde: Lobyco
Omsætningen er vækstet med omtrent 14 mio. kr. - men på bundlinjen er resultatet faldet med over to mio. kr. og lander på et plus på 8,9 mio. kr.
- Der er i hele verden lige nu stor interesse for at flytte kommunikationen over på effektive digitale kanaler, som kan give kunderne nogle ekstra fordele. De resultater, vi har skabt med Coop-appen, åbner døre på mange markeder, fordi vi kan dokumentere, at man kommer effektivt ud til mange kunder på denne måde, udtaler adm. direktør i Lobyco, Jan Madsen.
Han tilføjer, at Lobyco i 2024 "forventer vækst i både omsætning og indtjening".