Kulinarisk trend spreder sig til endnu et shoppingcenter
Nye maduniverser som supplement til adskillige detailtilbud.
Det er en trend, der er ved at brede sig blandt danske shoppingcentre - og nu tager tendensen yderligere fart i endnu et shoppingcenter, skriver mediet KøbenhavnLiv.
Nørrebro Bycenter
- Shoppingcentret blev indviet i 1995.
- I dag tæller Nørrebro Bycenter 23 butikker og spreder sig over 10.000 kvadratmeter.
- Shoppingcentret har ifølge egne data 2,6 mio. besøgende hvert år.
Kilde: Nørrebro Bycenter
Der er tale om Nørrebro Bycenter, der investerer et tocifret millionbeløb i blandt et nyt madunivers - præcis som man har set Fisketorvet og Friis Shoppingcenter gøre det tidligere på året med enorme udvidelser i antallet af kvadratmeter med madtilbud.
- I den nye indendørs del af vores streetfood-område, kommer vi til at lave små madboder med forskellige madkoncepter. Vi får på den måde både indendørs- og udendørs streetfood. Det bliver et fantastisk madunivers i helt nye rammer - det bliver kulinarisk, urbant, råt og virkelig lækkert, siger centerchef Christian Schreiber til KøbenhavnLiv.
Danske Shoppingcentre
- Danske Shoppingcentre P/S er et partnerselskab mellem ATP Ejendomme A/S og Danica Ejendomsselskab.
- Selskabet er etableret primo 2018 og har 17 shoppingcentre fordelt over hele landet.
- Porteføljen har et samlet areal på cirka 500.000 kvadratmeter og driver omkring 1.200 lejemål.
- Årligt besøges shoppingcentrene af flere end 78 millioner kunder.
Kilde: Danske Shoppingcentre
Trenden med større og flere madsteder i danske shoppingcentre er taget til i de senere år - og ifølge detailekspert Mogens Bjerre er det et klart vidnesbyrd om, at shoppingcentrene forsøger at "skabe trafik - samt trafik der bliver der".
- Café- og madudvalg er et kendt strategisk træk for at skabe både liv og mere trafik, så derfor virker det oplagt, at Danske Shoppingcentre træder ind i den tendens. Jeg er ikke overrasket over, at de går den vej, har han tidligere udtalt til RetailNews.
Nørrebro Bycenter oplyser ikke konkret, hvornår man regner med at have realiseret sine planer om et nyt madunivers.