23948sdkhjf

Fremstød betragtes som en "trussel mod hele det danske dagligvaremarked"

Det har skabt harme og undren i dansk dagligvarehandel, at grænsebutikskæden Fleggaard har annonceret prisfald på over 4000 varer

Det skriver B.T., der har talt med både informationsdirektør i Coop, Jens Juul Nielsen, samt adm. direktør i De Samvirkende Købmænd, Jannick Nytoft. 

Og mens førstnævnte drister sig til at kalde det "den store meningsløse grænsehandel", mener Jannick Nytoft, at man skal se prisinitiativet fra Fleggaard "som en trussel mod hele det danske dagligvaremarked". 

- Jeg er bekymret for, at grænsehandlen helt generelt har nået et meget højt niveau igen efter coronaårene, og det bliver yderligere accelereret af prisfald på mange fødevareprodukter, som netop har en meget lav tysk moms, tilføjer DSK-direktøren. 

Jens Juul Nielsen afviser desuden, at man vil se Coop lave et lignende modtræk mod prisfaldene i grænsehandlen, oplyser han til B.T. 

Fleggaard-direktør, Lars Mose Iversen, har i en pressemeddelelse tidligere udtalt, at priskampagnen "er vores modtræk til den negative opfattelse, som den hårde konkurrence i dansk detail har givet forbrugerne".

Over for B.T. understreger direktøren dertil, at han betragter prisnedsættelserne som en del af en "helt almindelig og fair konkurrence". 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.159