23948sdkhjf

Grænsehandelskæde sænker priserne på 4000 varer

Grænsehandlen presser priserne i bund. 

Sådan lyder ét af budskaberne fra grænsehandelskæden Fleggaard, som i en pressemeddelelse annoncerer, at man nedsætter priserne på 4000 varer i kædens butikker - samt i Calle-butikkerne som koncernen også ejer. 

- Vi har set en virkelig hård konkurrence i Danmark de seneste par år mellem supermarkederne, der laver slagtilbud på især smør, kaffe og sodavand, der kortvarigt ryger så langt ned i pris, at danskerne får indtryk af, at det ikke længere kan betale sig at køre til grænsen. Men det passer ganske enkelt ikke. For alle de varer, som ikke er på tilbud, får prisen sat op og bliver dermed væsentligt dyrere, udtaler Lars Mose Iversen, der er direktør for Flegaard Detail. 

Han henviser i den sammenhæng til en prisundersøgelse, som Fleggaard-kæden selv har iværksat og gennemført.

Den viser i korte træk, at Fleggaard og Calles butikker "i gennemsnit er 41 procent billigere end dansk detail på sodavand, 44 procent billigere på øl og 40 procent billigere på vin". 

Samtidig viser nye tal fra Danmarks Statistik, at prisen på alkoholiske læskedrikke er steget 13,5 procent sammenlignet med april sidste år - og for eksempelvis læskedrikke er det 8,1 procent og for sodavand og juice 7,2 procent. 

- Det her er vores modtræk til den negative opfattelse, som den hårde konkurrence i dansk detail har givet forbrugerne. Det kan godt være, at man kan få et slagtilbud på sodavand i Danmark, men så vil det samlede indkøb være dyrere. Vores prisnedsættelser er over hele linjen, og de er et løfte til kunderne om, at priserne hernede altid er lave, udtaler Lars Mose Iversen. 

Fleggaard nævner ikke konkret hvilke 4000 varer, kæden har sat ned i sine 15 butikker ved den dansk-tyske grænse. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.212