23948sdkhjf

12 virksomheder dyster om traditionsrig pris - og en genvej til detailhandlen

Ud af næsten 100 produkter, er der blevet udvalgt 12, som skal dyste om Produktprisen 2024 i kategorierne Mad, Konfekture, Drikke og Innovation

Siden 2014 har Sol over Gudhjems Produktprisen hyldet og hjulpet danske iværksættere og nye produkter på vej.

Med SuperBrugsen og Kvickly som sponsor er der tale om et meningsfuldt samarbejde, som er med til løfte de danske producenter – og bringe flere danske produkter ud i detailhandlen. 

Det fremgår af en pressemeddelelse.

Ud af næsten 100 produkter, har dommerne nu udvalgt de 12, som skal dyste om Produktprisen 2024 i kategorierne Mad, Konfekture, Drikke og Innovation.

Dommerkomiteen bestod af Mads Battefeld (ejer, Sushi Anaba), Louise Beck Brønnum (Gastrofysiker, Kost Studio), Mikkel Maarbjerg (Kirk + Maarbjerg), Magnus Laier Sonne (produktudvikler Smage-Compagniet) og Michael Rahbek (chef for Coops egne mærker).

Finalen afholdes i København til september, hvor deltagerne er inviteret til Sol over Gudhjems madmarked i Gudhjem Havn lørdag 22. juni, hvor de har mulighed for at få en bod til uddeling af smagsprøver.

De 12 finalister i de fire forskellige kategorier følger nedenfor. 


Mad

Matr Fungi Bøf fra Matr Foods

Mamas Saib Chutney fra Mamas Daal

Hybenroseeddike fra Bornholms Eddikebryggeri


Drikke

Hybenvin fra Højsgaard Mikrovineri

Raspberry Rush non-alchoholic øl fra Mikkeller

Vild Brus m. Havtorn aka Helle Havtorning fra Vild Is


Konfekture

Blodappelsin Bo fra Frossenpind

Nougatcreme med olivenolie fra Cardenau

Beer Geek Imperial Stout chokolade fra Michael Lentz / Mikkeller


Innovation

Kornfond fra Nocla

True Dates “Sweet Peach" fra True Gum

Færdigtilberedte danske Ingrid-ærter i Grøntsagsbouillon fra Cardenau

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094