Fairtrade Mærket vil øge salget
Fairtrade Mærket opruster og henter erfaren forretningsudvikler til at øge salget af Fairtrade-mærkede varer.
52-årige Henrik Arnaa kommer med mange års brancheerfaring i bagagen fra blandt andet Dagrofa, inco Danmark, Metro Cash & Carry og senest SuperGros som kategorigruppechef.
- Jeg glæder mig meget til jobbet hos Fairtrade Mærket, hvor jeg forhåbentlig kan gøre en positiv forskel og bidrage til at fremme salget af Fairtrade-mærkede varer og dermed direkte forbedre vilkårene blandt de fattige bønder i Afrika, Asien og Syd- og Mellemamerika, siger Henrik Arnaa.
Henrik Arnaa skal være med til at få flere danskere til at købe Fairtrade-mærkede varer, styrke samarbejdet med organisationens samarbejdspartnere samt skubbe på udviklingen af nye Fairtrade-mærkede produkter.
- Jeg håber også, at jeg sammen med teamet her i Fairtrade Mærket kan være med til at skabe større forbrugerindsigt omkring Fairtrade og etisk handel, således at den værdi, der ligger mærket, inddrages i større omfang, når købsbeslutningerne foretages i både detailhandlen og Out of Home, siger Henrik Arnaa.