Her er vinderen af loyalitetstest i dagligvarehandlen
"Kundeloyalitet kan hurtigt blive en mangelvare i detailhandelen".
Sådan indleder Consumer Panel Denmark GfK en pressemeddelelse. Analysebureauet har undersøgt udbuddet af loyalitetsprogrammer i dagligvarehandlen, og man har fundet frem til, hvem der gør det godt - og hvem der gør det mindre godt.
Det skriver analysebureauet i en pressemeddelelse.
Undersøgelsen er foregået ved, at man har "koblet husstandens brug af loyalitetsprogrammer/apps sammen med deres faktiske loyalitet hos danske kæder". Det berettes ikke, hvor mange der har deltaget i undersøgelsen.
Consumer Panel Denmark fremhæver imidlertid - som en vigtig pointe - at "det er tydeligt, at loyalitetsprogrammerne har en effekt".
"Der er dog store udsving i, hvor succesfulde loyalitetsprogrammerne er. Ligesom der er forskel i hvordan loyalitetsprogrammer er skruet sammen," tilføjer bureauet.
Lidl bliver kåret som vinder af loyalitetstesten, mens Rema 1000 skraber bunden. Coop og Føtex indtager de to øvrige placeringer på podiet efter Lidl.
"Viden er magt, hedder det sig, og at have adgang til direkte indsigt om kundeadfærd og præferencer, er guld værd for de enkelte kæder, der dermed kan målrette deres tilbuds- og loyalitetskampagner langt bedre", skriver Consumer Panel Danmark GfK.