Dansk møbelkæde præsenterer ny visuel identitet
Nye udgaver af udvalgte designs - og introduktionen af en helt ny trævariant.
Det er, hvad Bolia har introduceret som deres input til markedet for det kommende forår - og i samme ombæring har direktør Lars Lyse Hansen også præsenteret et nyt visuelt udtryk for Bolia-kæden.
Mest af alt i skikkelse af et nyt logo - som du som læser kan finde nederst i artiklen.
Bolia
- Bolia er et dansk designbrand, der også er repræsenteret globalt.
- Kæden har 85 butikker.
- Og derudover webshops i 30 europæiske lande.
- Sammen med agenter, forhandlere og partnere er Bolia repræsenteret i 50 lande verden over.
- Bolia er en del af Lars Larsen Group.
Kilde: Bolia
Den nye trævariant præsenterer Bolia som en "mørk oliebehandlet version af egetræ".
Den tilføjelse skal give "flere valgmuligheder til at skabe skræddersyede indretningsløsninger, samtidigt med at den omfavner den naturlige skønhed og holdbarhed, man finder i FSC®-certificeret egetræ", skriver Bolia i en pressemeddelelse.
Bolias nye logo bærer præg af en helt ny identitet for kæden - og er samtidig en markering af, hvad Bolia var engang, men også hvad det skal være i fremtiden.
Det udtaler administrerende direktør Lars Lyse Hansen.
- Det nye logo afspejler både den tid, hvor Bolia var pionerer inden for netbaseret handel, samtidig med at det peger ind i fremtiden. Med det nye logo, hvor dotcom-tilføjelsen er udeladt, omfavner man Bolias udvikling og forankring i skandinavisk designtradition, udtaler direktøren.
Det nye logo kan ses nedenfor - som altså også bliver en del af Bolias fremadrettede identitet, understreger kæden.