23948sdkhjf

Rema 1000 distancerer konkurrenterne i ny brand-måling

Rema 1000 har generobret førstepladsen i stor brand-måling ved YouGov

Seks forskellige image-parametre udgør grundlaget for YouGov i en årlig undersøgelse af danske og internationale virksomheder i Danmark. 

De seks parametre er kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed. 

Image-måling

  • Rankingen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex Index-score, som er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre: 
  • Kvalitet
  • Generelt indtryk
  • Værdi for pengene
  • Anbefaling
  • Omdømme
  • Kundetilfredshed
  • I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 450 brands. 
  • Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
  • Data er fra 1. januar 2023 til 31. december 2023.
  • Oversigten over højdespringerne viser de brands, der har haft de største stigninger i Index-score i 2023 sammenlignet med 2022.

Kilde: YouGov

Og mens man skal kigge langt efter andre dagligvareaktører i top 10, er det alligevel netop én sådan, der - igen - har indtaget førstepladsen over virksomheden med det bedste brand. 

Rema 1000 indtog sidste år en andenplads efter MobilePay, men i år har de to virksomheder byttet plads. Og Rema 1000 har endda scoret cirka tre point højere på scoren i forhold til sidste år

- En fantastisk nyhed i dag! REMA 1000 er kåret til Danmarks stærkeste varemærke - det er noget, vi er virkelig stolte af. Tusind tak til alle dem, der har peget på os - mange har en andel i denne placering - bl.a. købmænd, kolleger, partnere, leverandører - som hver dag gør deres yderste for, at vi kan åbne flotte og friske butikker, skriver Rema 1000-direktør Henrik Burkal på LinkedIn om kåringen.

Dagligvarekæde forbedrede sig mest

Mens der altså er fravær af de øvrige Rema 1000-konkurrenter i top 10, markerer en anden aktør sig imidlertid på en anden skala i YouGov's måling. 

- 365discount er det brand, der har forbedret sit overordnede image mest i 2023. Kædens overordnede image ligger nu et godt stykke over de Fakta-butikker, som 365discount har afløst, og danskerne lader til at have taget positivt imod den udskiftning, skriver YouGov i en pressemeddelelse. 

- Vi er megastolte over at være det brand, der har forbedret sit image mest ifølge 'YouGov Best Brand Rankings for 2023'. Tak til alle de medarbejdere, der hver eneste dag arbejder hårdt for at gøre vores butikker, sortiment og kundemøde endnu bedre. Det giver resultater, skriver 365discount-kæden på LinkedIn

Også Nemlig.com og Coops vareserie er repræsenteret på listen - førstnævnte endda fra sit laveste udgangspunkt nogensinde i foråret 2021. 

Her scorede direktør Stefan Plenge og resten af Nemlig.com-virksomheden minus på brand-scoren. 

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.751