På fire områder skal nye hyldeforkanter løfte hele 365discount-kæden
Halvdelen af alle butikker har dem allerede.
Men snart følger de sidste 365discount-butikker også med på implementeringsbølgen af elektroniske hyldeforkanter.
Det skriver kæden på sin LinkedIn-side.
Inden årets udgang vil samtlige af discountkædens butikker altså være gået væk fra papirhyldeforkanter - og det har ifølge direktør for drift og forretningsudvikling i 365discount, Janus Højgaard, flere specifikke fordele.
- Vi sparer imellem syv og ti arbejdstimer om ugen pr. butik ved at skifte til elektroniske hyldeforkanter. Tiden tager vi dog ikke til indtægt som en ren besparelse, men geninvesterer den i at vores personale får bedre tid til at sikre et godt kundemøde i butikkerne, som gør vores butikker mere attraktive og dermed også bidrager til en positiv investering, siger han til RetailNews.
Foruden tidsbesparelsen, sikringen af et godt kundemøde samt mere attraktive butikker peger driftsdirektøren også på en fjerde faktor, der tilgodeser kæden.
- Der er også en helt særlig gevinst i form af en besparelse på adskillige tons papir hvert år, som både er til gavn for miljøet og økonomien, påpeger han.
Ukendt pris
Janus Højgaard vil ikke blive konkret på, hvad investeringen i de elektroniske hyldeforkanter koster i kroner og ører, men slår fast, at "investeringen ligger i et leje, hvor vi har en positiv tilbagebetalingstid inden for fire til fem år".
Han oplyser desuden, at man fra kædens side ikke "har tal på hvor mange justeringer, vi laver som følge af forkerte priser på produkter" - men det er ifølge driftsdirektøren "et marginalt antal".
- Det store antal prisjusteringer skyldes primært kampagner, der starter og slutter. Vi har på ugentlig basis mellem 700-1000 prisjusteringer, og den seneste tids inflation har bestemt heller ikke reduceret det ugentlige antal, forklarer han.
365discount forventer, at samtlige butikker i kæden har fået implementeret elektroniske hyldeforkanter senest i tredje kvartal i år.