"Ny" Coop-kæde lancerer femårigt samarbejde med Børns Vilkår
- Det er helt afgørende, at børn og unge ikke står alene med deres store problemer og alvorlige svigt.
Sådan udtaler direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl, i forbindelse med at organisationen har indgået et langvarigt samarbejde med dagligvarekæden Brugsen - én af tre nye kæder i Coop-koncernens strategi "Fremtidens Coop".
Formålet med det nye samarbejde er at hjælpe børn og unge i Danmark, ikke mindst gennem en styrkelse af Børnetelefonen, der hvert år har over 60.000 samtaler med børn og unge, der føler sig svigtet og står alene med deres problemer.
- Vi er en kæde, der står for nærhed og dialog. Derfor er det naturligt for os at hjælpe en så vigtig organisation som Børns Vilkår, udtaler Brugsen-direktør Torben Blom Andersen.
- Mange fortæller os, at de ikke tør betro sig til nogen, fordi de ikke tror, de vil blive forstået eller troet på, og derfor er det så utroligt vigtigt, at de kan række ud til et sted som BørneTelefonen. Vi er meget taknemmelige og glade for det nye partnerskab med Brugsen, som hjælper os med at sikre, at BørneTelefonen fortsat kan svare på flest mulige henvendelser - døgnet rundt, supplerer Rasmus Kjeldahl.
Aftalen er femårig og løber fra 2024 og 2028, oplyser parterne.
I forbindelse hermed søger Børns Vilkår og Brugsen i fællesskab 400 nye, frivillige rådgivere til BørneTelefonen. Senere forventes der at komme en række andre projekter, der kan støtte op om Børns Vilkårs arbejde for børn og unge.