23948sdkhjf

Dansk modekoncern har amerikansk succes

Modetøjskoncernen Sand kan blandt andet takke et samarbejde med stormagasinet Saks Fifth Avenue for en solid fremgang i USA.
De seneste år er Sand’s salg i USA vokset med 50 procent. Det skyldes blandt andet en aftale med Saks, der har taget det danske tøjmærke ind i sortimentet.

- Det er gået rigtig stærkt i USA, hvor vi kun har været i to og et halvt år. USA er vores største marked efter Danmark, hvor vi henter 20 procent af vores omsætning. Vi er repræsenteret på alle Saks' lokationer, men vi har fået en særlig instore-butik med hele vores sortiment på syvende sal i stormagasinet på Fift Avenue i New York. Det betyder, at omsætningen på stedet med det samme firedobles. Og vi er enige med Saks om, at vi skal have flere. Den næste bliver i Los Angeles, siger administrerende direktør Søren Sand.

I dag er Sand til stede i 120 forretninger i USA og 65 i Canada. Søren Sand forventer, at salget i de nordamerikanske butikker i løbet af en femårig periode kan runde 100 mio. dollars – eller mere end 0,5 mia. kr., hvilket er mere end koncernens samlede omsætning i dag.

Modetøjskoncernen hentede i et overskud før skat på 42 mio. kr., hvilket var 11 mio. kr. bedre end året før.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156