23948sdkhjf

Just Eat lægger ny strategi på bordet

Mandagens afskedigelse af den danske Just Eat-direktør Mads Eriksen var et led i en større organisationsændring. Nu sættes jagten ind på at finde en ny dansk landechef, der skal hjælpe Just Eat i mål med sin nye globale strategi.
Danmarks største online formidler af takeaway-mad er klar til at tage skridtet videre i branchen. Nu skal der i langt højere grad være fokus på at give slutbrugeren den perfekte takeaway-oplevelse, og derfor lægges strukturen om for hele organisationen – inklusiv den danske.

Mandag d. 1. juli meddelte Just Eat,at Mads Eriksen fratrådte sin stilling som administrerende direktør for Just Eat i Danmark. Årsagen var indførelse af ny struktur og ønsket om ny profil, og i dag kan Just Eat så sætte flere ord på, hvad det dækker over, og hvor de er på vej hen.

Det er ifølge Just Eat ikke tilstrækkeligt at være Danmarks største på sit felt. Danskerne skal ligefrem elske deres takeaway-oplevelse hos Just Eat. Derfor er den perfekte kundeoplevelse som noget nyt et udtalt mål, der skal arbejdes hårdt for at nå, og som skal nås gennem bedre videndeling på tværs af organisationen og de forskellige lande imellem. Derfor har man valgt at omlægge strukturen på flere områder.

Ny overordnet organisationsstruktur
Alle Just Eat-lande skal fremover rapportere til en enkelt person, Adrian Blair (COO). Tidligere sad tre personer med ansvar for forskellige markeder. Ved at få det hele samlet under en én person er det målet at blive i stand til at videndele på et højere niveau end i dag.

Derudover er der nu lagt et ekstra ledelseslag ind, så der nu er to definerede chefer med ansvar for henholdsvis advanced markets og vækstmarkederne. Brian Hickey, der indtil nu har fungeret som landechef for Irland, bliver direktør for Advanced Markets og kommer også til at have ansvar for det danske marked.

- Det er vores mål, at sparringen mellem de enkelte lande bliver endnu bedre, da vi mener, det er helt afgørende for i sidste ende at kunne levere den bedste takeaway-oplevelse til alle vores kunder. Vi er nødt til at lære af og dele med hinanden. Vi ser en klar tendens i tiden, hvor kundernes ønske om convenience i den grad dominerer, og derfor er det ekstremt vigtigt, at man kan leve op til de forventninger og gerne overgå dem. Det er nødvendigt, hvis vi fortsat skal differentiere os fra vores konkurrenter. Jeg ser frem til at stå med ansvaret for de udviklede lande herunder Danmark, og være med til føre missionen ud i livet, siger den nyudnævnte direktør for Advanced Markets hos Just Eat, Brian Hickey, der også får ansvaret for Holland, Belgien, Irland, Norge og Schweiz.

Søger ny dansk landechef
Danmark skal fortsat have sin egen landechef. Og det er nu en af Brian Hickeys nye opgaver sammen med den danske ledelsesgruppe at finde afløseren for Mads Eriksen, der passer ind i den nye struktur og kan være med til at fortsætte Just Eats fremgang gennem de senere år.

I 2011 havde Just Eat et driftsresultat (EBIT) på 9,2 mio. kr. med en bruttofortjeneste i samme år på 41,6 mio. kr. I 2012 mere end tredoblede Just Eat sit driftsresultat i forhold til 2011 til 34,8 mio. kr. med en bruttofortjeneste på 64,1 mio. kr.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157