Kæmpe forandring i gang: Så mange butikker genopstår i nyt Coop-koncept
Mere end 50.
Så mange selvstændige brugsforeninger i Coop-koncernen gennemgår i disse tider store forandringer - såvel inde som ude foran deres snart tidligere Dagli'Brugsen-butikker.
Fremtidens Coop
- Coop præsenterede i slutningen af januar strategien "Fremtidens Coop", der involverer følgende:
Man vil samle de største butikker fra kæderne Kvickly, SuperBrugsen og Irma i én kæde, som skal hedde Coop.
Den nye struktur betyder, at Coop går fra at have otte forskellige kæder til blot at have tre.
Indtil sidste år havde man Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta, 365discount, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD.
Det bliver reduceret til Coop, 365discount og Brugsen.
Kilde: Coop
De skal nemlig være en del af den nye Brugsen-kæde, som er det ene af tre forretningsben i "Fremtidens Coop"-strategien.
21. september blev det første facadeskilt med det nye Brugsen-image sat op - og siden er mange butikker fulgt efter. Blandt andet et rul med 11 Brugsen-åbninger i Storkøbenhavn og Nordsjælland.
Bred opbakning
Det største ryk er dog dét, der for ganske nyligt blev skudt i gang over hele landet, skriver Brugsen-kæden på LinkedIn.
Her skal mere end 50 selvstændige brugsforeninger have ændret koncept, facadeskilt og meget andet fra Dagli'Brugsen til Brugsen.
- Brugsen er Danmarks mest lokalt tilpassede nærbutikskoncept, derfor tilpasser butikkerne sortimentet, til det kunderne ønsker at købe lokalt. For os giver det god mening, skriver Brugsen i LinkedIn-opslaget.
Her er det nye Brugsen-koncept allerede åbnet
- København Ø
Brugsen Ryesgade
Brugsen Øster Farimagsgade
Brugsen Østerbrogade
København V
Brugsen Vesterbros Torv
København K
Brugsen Brobergsgade
Jægerspris
Brugsen Kulhuse
Brugsen Dalby
Frederiksberg
Brugsen Gl. Kongevej
Brugsen Peter Bangs Vej
Øvrige Sjælland
Brugsen Skuldelev
Brugsen Vedbæk
Brugsen Strandvejen
Brugsen Sorgenfri Torv
Brusen Jægersborg Allé
Jylland
Brugsen Hvalpsund
Brugsen Sabro
Kilde: Coop
- Det er kæmpe stort, at så mange af vores selvstændige brugsforeninger i den grad bakker op om Brugsen-konceptet. Vi har fra start involveret vores butiksrepræsentanter i kæderåd, for derigennem at styrke Brugsen-konceptet, og sikre den rigtige forankring i vores butikker, supplerer Jesper Kjeldsen i en kommentar. Han er kommerciel direktør for Brugsen-kæden.
Coop kan ikke på nuværende tidspunkt fortælle helt konkret, hvilke flere end 50 Dagli'Brugsen-butikker der skal omdannes i dette respektive rul. Det oplyser informationsdirektør Jens Juul Nielsen til RetailNews.