Power optimerer på liveshopping i anledning af særlig højtid
20 millioner kroner - alene på liveshopping.
Det er den barre, som elektronikkæden Power har sat for sig selv i forbindelse med årets Black Friday.
For det var netop det beløb, som man hentede hjem i omsætning på bare én dag i 2022 i forbindelse med den særlige højtid.
- Formålet er dog større end som så. Liveshopping er blevet en integreret del af vores kunderejse, fordi den tillader os at komme tættere på kunderne på en personlig måde. Og vi mener, at det kan være starten på at skabe et decideret Power-community, udtaler Joakim Sigvardt i en pressemeddelelse.
Han er e-commerce manager i Power og peger på, at elektronikgiganten i år også sigter mod en stor omsætning på Black Friday - og dét med et markant større fokus på liveshopping som en del af strategien, hvor "målet er at matche sidste års succes i Danmark".
Over for DetailWatch fortæller marketing manager Sebastian Holm Lillelund, at investeringen fra Powers side er "betydelig" - ja, faktisk én af kædens største i år.
- Med forventningen om over 100.000 seere på tværs af forskellige kanaler, er denne investering en væsentlig del af vores strategi for at styrke vores Black Friday-kampagne, siger han til mediet.
Powers liveshopping-event starter allerede torsdag 23. november klokken 20 - og varer i tre timer.
TV-personligheden Bubber er blandt andet hentet ind som én af medværterne.
Regnskabsår | 2022 | 2021 | 2020 |
Valuta | mio. DKK | mio. DKK | mio. DKK |
Nettoomsætning | 3384,8 | 3420,0 | 3088,9 |
Bruttofortjeneste | 317,7 | 298,6 | 279,7 |
Resultat af primær drift | 27,1 | 26,6 | 25,5 |
Resultat før skat | 21,4 | 23,5 | 22,7 |
Årets resultat | -13,5 | 131,5 | 22,7 |
Balancestatus | 761,5 | 711,8 | 460,7 |
Egenkapital | 299,4 | 312,9 | 181,4 |
Antal ansatte | 678 | 651 | 589 |
Kilde: CVR |