23948sdkhjf

Power optimerer på liveshopping i anledning af særlig højtid

20 millioner kroner - alene på liveshopping.

Det er den barre, som elektronikkæden Power har sat for sig selv i forbindelse med årets Black Friday. 

For det var netop det beløb, som man hentede hjem i omsætning på bare én dag i 2022 i forbindelse med den særlige højtid. 

- Formålet er dog større end som så. Liveshopping er blevet en integreret del af vores kunderejse, fordi den tillader os at komme tættere på kunderne på en personlig måde. Og vi mener, at det kan være starten på at skabe et decideret Power-community, udtaler Joakim Sigvardt i en pressemeddelelse. 

Han er e-commerce manager i Power og peger på, at elektronikgiganten i år også sigter mod en stor omsætning på Black Friday - og dét med et markant større fokus på liveshopping som en del af strategien, hvor "målet er at matche sidste års succes i Danmark". 

Over for DetailWatch fortæller marketing manager Sebastian Holm Lillelund, at investeringen fra Powers side er "betydelig" - ja, faktisk én af kædens største i år. 

- Med forventningen om over 100.000 seere på tværs af forskellige kanaler, er denne investering en væsentlig del af vores strategi for at styrke vores Black Friday-kampagne, siger han til mediet. 

Powers liveshopping-event starter allerede torsdag 23. november klokken 20 - og varer i tre timer. 

TV-personligheden Bubber er blandt andet hentet ind som én af medværterne. 

POWER A/S
Regnskabsår 2022 2021 2020
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Nettoomsætning 3384,8 3420,0 3088,9
Bruttofortjeneste 317,7 298,6 279,7
Resultat af primær drift 27,1 26,6 25,5
Resultat før skat 21,4 23,5 22,7
Årets resultat -13,5 131,5 22,7
Balancestatus 761,5 711,8 460,7
Egenkapital 299,4 312,9 181,4
Antal ansatte 678 651 589
Kilde: CVR

Se nøgletal for:
Læs mere om: Black Friday detailhandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.722