Ehandelsdirektør: Derfor er Black Friday-salget ekstraordinært vigtigt i år
- Det kan simpelthen ikke undervurderes.
Så skarp lyder meldingen fra Dansk Erhvervs ehandelsdirektør Niels Ralund forud for ét af årets største events i detailhandlen - Black Friday.
Han peger på, at mange detailvirksomheder har været igennem et stort pres på indtjeningen i en lang periode - og at denne uges højtid derfor kommer kærkomment til at sikre den nødvendige omsætning.
- Vi ved, at de (virksomhederne, red.) bruger rigtig mange penge på marketing, så jeg håber virkelig, at forbrugerne udnytter de mange gode tilbud, udtaler Niels Ralund.
Han er tidligere kommet med dystre prognoser for årets Black Friday-salg, men i sidste uge vendte Niels Ralund rundt på en tallerken.
Sammen bevægelse lavede hans mundvige, da prognoserne for onlinehandlen blev givet fri af Dansk Erhverv - for nu blæste der nye og mere positive vinde i forhold til den tilbagegang på 20 til 25 procent, som organisationen tidligere havde varslet.
- Vi har i lang tid oplevet meget tilbageholdende forbrugere, så mange var sikkert begyndt at tvivle på, om forbrugerne overhovedet kunne finde deres pung. Derfor er det en virkelig god nyhed, at rekordmange online-forbrugere vil handle i forbindelse med Black Friday. Holder forbrugerne ord, så kan det blive et virkelig flot salg, sagde Niels Ralund i den forbindelse.