Dobbelt op på discount i Coops nye supermarkedssatsning
Flere discountvarer, der prismatches.
Det er, hvad Coop-koncernen blandt andet har fundet frem til, at de kommende Coop-supermarkeder skal indeholde, siger marketingdirektør Dorte Tandrup til Mediet Markedsføring.
- Den er bygget på det bedste fra både discount og supermarkeder. Hvor det skal være nemt at handle hurtigt. Og få det lækre i vores særlige profilområder. Og det billige, der matcher discount. Derfor har vi f.eks. discountmatch på 1000 varer, profilområder på deli, bager, vin og frugt og grønt - og meget fokus på vores egne varemærker, siger Dorte Tandrup til mediet.
Tidligere var meldingen, at Coop ville prismatche på 500 dagligvarer i sine supermarkeder - men nu er antallet fordoblet.
- Det gør vi, fordi kunderne efterspørger flere varer til discountpriser i vores butikker, og fordi vi gerne vil sikre at kunderne kan få både/og - altså de dagligvarer, de bruger mest af til de bedste priser, kombineret med det f.eks. det brede sortiment, siger Coop-kædedirektør Allan Kristoffersen til Dagligvarehandlen.
Fremtidens Coop
- Coop præsenterede i slutningen af januar strategien "Fremtidens Coop", der involverer følgende:
Man vil samle de største butikker fra kæderne Kvickly, SuperBrugsen og Irma i én kæde, som skal hedde Coop.
Den nye struktur betyder, at Coop går fra at have otte forskellige kæder til blot at have tre.
Indtil sidste år havde man Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta, 365discount, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD.
Det bliver reduceret til Coop, 365discount og Brugsen.
Kilde: Coop
Teståbninger nærmer sig
Coops informationsdirektør, Jens Juul Nielsen, har desuden tidligere fortalt, at de første Coop-testbutikker ville åbne inden årsskiftet.
Det drejer sig om to butikker - én i Hinnerup og én i Codanhus på Frederiksberg.
På LinkedIn præciserer Allan Kristoffersen imidlertid, at de nye testbutikker åbner allerede inden udgangen af denne måned.
- Coop-kæden vil være ”En bid bedre. Hver dag” og kombinerer kvalitetssupermarkedet med discount. Det arbejde udmønter sig for første gang i slutningen af denne måned, når vi åbner de to første Coop testbutikker i hhv Hinnerup og Codanhus, København, skriver Allan Kristoffersen.
- Test er et vigtigt ord her, da vi ikke åbner en færdigkonceptualiseret kæde, men testbutikker, hvor medlemmer, kunder og medarbejdere får indflydelse på, hvordan de endelige butikker skal se ud, tilføjer kædedirektøren.