23948sdkhjf

Anders Hagh: Sådan vil vi svare igen på Rema-oprustning

Netto og Rema 1000 kæmper en indædt discountkamp mod hinanden.

Det viste den nyligt udgivne "Kampen om kurven"-prognose fra Retail Institute Scandinavia - og i Børsen-podcasten "Topchefernes strategi", italesætter Salling Group-topchef Anders Hagh også duellen.

- Vi har stor respekt for Rema og er nysgerrige på, hvordan de gør det. Det fungerer godt for Rema med deres købmandsmodel, men det behøver ikke nødvendigvis at være en modeldiskussion. Vi tror også meget på, at vores centralstyrede model også sagtens kan fungere, siger Anders Hagh i podcasten. 

Han påpeger, at man i Salling Group er opmærksomme på, at der er "en risiko for, at Rema 1000 kan overhale Netto i markedsandele", men at man i dagligvarekoncernen også er fortrøstningsfulde for fremtiden. 

- Pris er ét parameter, men vi skal også vinde på andet end det, når det kommer til konkurrencen mod Rema 1000.  

- Når vi er i mål med vores sidste Netto-konverteringer i løbet af 2024, står vi med det mest opdaterede butiksnetværk i Danmark. Jeg er ret tryg ved, at vi nok skal vinde også i fremtiden, hvis vi eksekverer dygtigt på vores model, siger Anders Hagh. 

Ifølge Retail Institute Scandinavias prognose for dagligvaremarkedet i 2033 vil Netto og Rema 1000 til den tid tælle sammenlagt 1100 butikker.

Det vil udgøre cirka 40 procent af det samlede butiksnetværk i Danmark - og cirka 65 procent af alle discountbutikker på det danske landkort. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: dagligvarehandel discount
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.669