Over 3000 nye varer: Sådan kommer fremtidens Bilka-varehuse til at blive
19 Bilka-hypermarkeder skal alle igennem en større renovering.
Det er strategien for Salling Groups dagligvarekæde, som fremadrettet skal huse 3000 flere varer inden for fem specifikke områder, oplyser koncernen i en pressemeddelelse.
- Vores vigtigste opgave i Bilka er at være aktuel for vores kunder – hvor som helst når som helst. Af den årsag er det helt naturligt, at vi gentænker vores strategi og får sat retningen for de næste år med den gode kundeoplevelse for øje, udtaler Mark H. Nielsen, der er direktør i Bilka.
Investeringen beløber sig et til tocifret millionstørrelse - og de første renoveringer og ombygninger tager fat i Tilst og Horsens allerede i uge 43.
Opgraderingerne i de i alt 19 Bilka-varehuse sker også som en konsekvens af, at mere handel er rykket online - og dertil skal samspillet med det nyligt lancerede Bilka ToGo Hjemmelevering også være større.
- Det er et kendt vilkår, at rigtig mange kunder kommer langvejs fra for at komme en tur i Bilka. Derfor er vores vigtige opgave at sikre, at kunderne får en oplevelse hver eneste gang, så vi skal sikre, at den tid, kunderne giver os, får de fuldt ud igen, og hvis de ikke har tid til at tage ud i et af vores hypermarkeder, skal de nemt og bekvemt kunne tilgå alle vores varer hjemme fra sofaen, udtaler Mark H. Nielsen.
De fem nye varekategorier er "World Food", "Health", "Petfood", "elektriske husholdningsartikler" samt "Trend/Occasion", oplyser Salling Group.