Erklæret priskrig: Disse dagligvarer sætter Salling Group ned
Fra og med i dag har Salling Group og koncernens tre dagligvarekæder erklæret priskrig.
Så kontant lyder budskabet i en pressemeddelelse, som indeholder nyheden om, at dagligvarekoncernen nedsætter prisen på i alt 100 dagligvarer.
Fakta om Salling Groups priskrig
- Pristjek garanterer, at normalpriserne på de 100 udvalgte dagligvarer altid kan fås billigere i Salling Group end hos fire udvalgte og konkurrerende dagligvarekæder
- Normalprisen hos de konkurrerende kæder tjekkes én gang om ugen på identiske eller direkte sammenlignelige varer, der opfylder samme behov hos kunderne ud fra blandt andet sammensætning, kvalitet, mængde og indhold hos konkurrenterne
- Hvis en konkurrent har en billigere normalpris, sænkes normalprisen hurtigst muligt (og senest inden for 4 dage) til et lavere punkt i Bilka, Føtex og Netto
- Derudover giver Bilka, Føtex og Netto den yderligere garanti til kunderne, at hvis priserne på de 100 udvalgte varer mod forventning findes billigere hos én af de 4 konkurrenter, så udbetales differencen – både før, under og op til 14 dage efter et køb mod forevisning af dokumentation
- Priskrigskampagnen kører fra 22. september
Kilde: Salling Group
Den erklærede priskrig er samtidig et signal til leverandørerne om, at prisnedsættelserne er en "fælles opgave", lyder det.
- Den største bekymring for vores kunder er prisen på dagligvarer, og vi deler deres bekymring. Derfor går vi direkte til angreb på priserne, som simpelthen må og skal ned. Ved igen at investere i lavere normalpriser garanterer vi, at kunderne altid kan få de 100 udvalgte dagligvarer til markedets laveste normalpriser i Netto og hos kollegaerne i Bilka og Føtex, siger Braw Bakir, der er kædedirektør i Netto.
- Vi vil være billigst og håber, at det kan skabe positive strømninger på dagligvaremarkedet og ikke mindst hos leverandørerne, som også skal bidrage, så det i sidste ende bliver både billigere og lettere at være forbruger i Danmark, tilføjer han.
Proceduren bliver, at Salling Group hver uge pristjekker de omtalte 100 dagligvarer hos fire udvalgte konkurrenter - og har Salling Group ikke den billigste normalpris, justerer koncernen sin pris i alle tre kæder og deres butikker.