Danæg gennem nåleøjet til McDonald's-samarbejde
McDonald’s har gennem længere tid søgt efter den rette samarbejdspartner til deres nye morgenmadskoncept. Nu er Danæg kommet ind i varmen hos den landsdækkende burgerkæde herhjemme - og i Sverige.
- Vil man være leverandør og samarbejdspartner hos os, så skal man virkelig ville det. Vi stiller nogle af de højeste krav i markedet, når det gælder kvalitetssikring og fødevaresikkerhed, og vi går ikke på kompromis. Hos os er det alt eller intet, så vores gæster kan have tillid til den mad, de spiser. Danæg både ville og kunne opfylde vores krav,og dermed var rammerne for et frugtbart samarbejde lagt, udtaler Joachim Knudsen i en meddelelse.
Merværdi og den gode historie
Danæg er desuden en interessant samarbejdspartner på grund af frugtplantageægget, som er et økologisk æg med masser af historie. Det forklarer marketingdirektøren med henvisning til, at Danæg hermed bidrager til at skabe en merværdi, der ligger ud over selve produktkvaliteten for den landsdækkende restaurantkæde.
Danægs medarbejdere har været med i hele udviklingsprocessen og bidraget til at udvælge det rigtige produkt, og således medvirket til at sikre en uniqueness for McDonald’s, da vi er en af de eneste restaurantkæder, der kan håndtere friske æg i vores køkkener.
- Med det økologiske frugtplantageæg giver vi vores gæster et velsmagende produkt, der har en helt enestående historie
og dermed differentierer vi os fra vores konkurrenter, lyder det videre i meddelelsen.
Æggene indgår i de engelske muffins, som er på McDonald's morgenmadsmenu.
Samarbejde med muligheder
Danægs nye samarbejde med McDonald’s i Danmark er med til at åbne døre til en international udvidelse af samarbejdet på andre af burgerkædens markeder. En dør, som Danæg allerede er ved at høste frugterne af i Sverige, hvor de danske æg ligeledes indgår som en del af McDonald's restauranternes morgenmadsudgave.
Hos Danæg håber man desuden, at McDonald's-samarbejdet vil åbne øjnene hos andre større kæder.