Magasin investerer tocifret millionbeløb i ombygning og IT-udvikling
70 millioner kroner.
Så mange penge investerer Magasin-koncernen i ombygninger og udvikling af IT-løsninger.
Det skriver Magasin i en pressemeddelelse.
Det er særligt med koncernens stormagasiner for øje, at investeringen rulles ud over hele landet. I første omgang er det dog Magasin i Aarhus og Lyngby, der primært får glæde af pengene.
- Vi prioriterer at fremtidssikre forretningerne, fordi vi gerne vil geare dem til at kunne imødekomme de fremtidige generationers ønsker. Rigtig mange af vores kunder værner om den fysiske shopping-oplevelse, derfor vil vi skabe fysiske forretninger, der kan levere en enestående kundeoplevelse, siger Frederik G. G. G. Nielsen, der er ansvarlig for alle Magasins fysiske butikker.
Disse tæller i øvrigt syv stormagasiner i Aalborg, Aarhus, Odense. Rødovre, Lyngby og København.
Magasin oplyser, at man i 2022 havde 17 millioner besøgende i sine forretninger, og det er altså disse, som kæden nu vil investere i ombygninger og IT-udvikling for.
2,9 millioner af disse besøgte Magasin i Aarhus, og her har man også spottet, at det er nødvendigt at investere flere ressourcer i at sørge for den bedst mulige indkøbsoplevelse for sine kunder.
- Magasin i Aarhus er en ung forretning, som vi skal gøre endnu mere attraktiv at besøge. Det gør vi ved netop at skabe bedre rammer, som ikke kun handler om at gøre et godt køb, men som i højere grad også handler om at være social sammen med sine venner. Det er et rigtig vigtigt omdrejningspunkt for de tendenser vi ser, siger Suzan Papuga, der er varehuschef i Magasin Aarhus.
Hun nævner blandt andet større prøverum og sofa- og opholdsområder som konkrete forbedringspunkter, når Magasins investeringer rulles ud.
Det forventes, at ændringerne i Magasin Aarhus er gennemført i løbet af august måned, mens man i løbet af september regner med, at tilsvarende ændringer er ført igennem i Lyngby.