En milliard mere i omsætning: Bundlinjen påvirkes også positivt hos dansk skomærke
Fra 100 millioner kroner i overskud efter skat til et ditto på 363 millioner kroner.
Det er de kolde tal for den danske skokoncern Ecco, der i sidste uge præsenterede deres årsregnskab for 2022. Også på omsætningen var der markant vækst at hente for Ecco, der på toplinjen voksede med tæt på tre milliarder kroner - fra 9,1 milliarder kroner i 2021 til 11,8 ditto i 2022.
Det skriver Børsen.
Mens Ecco-koncernen ikke noget sted i deres offentliggjorte regnskab omtaler deres aktiviteter i Rusland - som de er blevet kritiseret for i forbindelse med landets invasion af Ukraine - peger ledelsen i koncernen på én bestemt årsag til, at 2022-regnskabet tager sig bedre ud end tallene fra 2021.
- Ecco opnåede i 2022 en stærk vækst på tværs af alle salgskanaler. Præstationen i det direkte forbrugersalg var særligt opmuntrende, hvilket blev løftet af meget få covid-restriktioner i forhold til sidste år. E-handelssalget voksede betydeligt, og detailsalget næsten fordoblede væksten, da salget blev forbedret af en stærkere prisrealisering og flere besøgende i butikkerne, skriver ledelsen i årsregnskabet.
Ecco har over 2200 butikker på verdensplan og beskæftiger over 21.000 ansatte.