23948sdkhjf

Flexfone runder 100 forhandlere

Flexfone tror på salg via it-forhandlere og satser på at fordoble antallet i løbet af 2013.
Telefoniløsninger på hostede platforme vinder store markedsandele blandt små og mellemstore virksomheder. Løsningerne indeholder ofte integration til fx mobil og kalender, hvilket virksomhederne sætter stor pris på, da det øger mobiliteten. Til forskel fra andre spillere på markedet tror Flexfone på salg via it-forhandlerne.

Fokus på nye indtægtskilder
Markedet for traditionelt salg af hardware og software er under pres, og der bliver færre konsulenttimer i service af fx server og desktopløsninger. Derfor flytter mange it-forhandlere deres fokus mod services med løbende indtægter som hosted mail, fil, web, back-up mm.

- Vores løsning er tilpasset den strategi, da forhandlerne tjener på såvel oprettelse som løbende forbrug. Til sammenligning får forhandlerne typisk et lead-fee på et par hundrede kroner for en kundehenvisning til de store teleoperatører, fortæller Lars Aagaard, administrerende direktør, Flexfone.

Flexfone er en del af en koncern, som også rummer Zitcom og Curanet, hvor der er lang erfaring i samarbejde med it-forhandlere.
-Vores forhandlere har ofte et tæt samarbejde med kunderne, og de rådgiver i forvejen om andre integrerede løsninger. Derfor er det naturligt, at de også tager forhandlingen om teleløsninger, som kan give deres kunder øget fleksibilitet og bedre forretningsgange. Samtidigt får forhandleren en ny indtægtskilde, hvilket altid er interessant, uddyber Lars Aagaard.

Udvidede funktioner med intuitiv brugerflade
Flexfones løsning indeholder fx integration til Outlook kalender, avancerede vis-nummer funktioner, situationsbestemt omstilling, styring via Flexfone app mm. Det er løsninger, som er udviklet i samarbejde med forhandlere og slutkunder med det mål at give øget fleksibilitet og effektivitet, pakket ind i en intuitiv brugerflade.

Forhandlerne står for faktureringen af kunderne på månedsbasis med udgangspunkt i oplysninger, som de får fra Flexfone. Selve udspecificeringen af forbruget kan kunderne finde via kundeportalen, hvilket letter arbejdet for Flexfones forhandlere. Tilsvarende har forhandlerne overblik over deres aftaler via Flexfones forhandlerportal.

Om Flexfone
Flexfone er startet i 2011, men stifterne har lang erfaring med televirksomhed fra blandt andet UnoTel, som de i stiftede i 2004 og i 2009 solgte til TDC. Forretningsidéen er at levere førende innovative løsninger til erhvervskunder via forhandlere. Ejerkredsen bag Flexfone er også engageret i Zitcom, Wannafind og Curanet, hvilket giver en stort indsigt i det danske IT-landskab og forhandlermarked. Det giver også en meget erfaren og kompetent ledelse/bestyrelse samt økonomisk stærke investorer.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.204