7-Eleven slår rekordomsætning trods flere udfordringer
Butikskæden 7-Eleven omsatte for 2,5 milliarder kroner i Danmark sidste år. Det er den højeste omsætning nogensinde.
Det skriver kæden i en pressemeddelelse.
- Det er en historisk høj omsætning, der sætter en ny milepæl for os. Og det skaber et tilfredsstillende resultat i et år, der har været præget af en lang række udfordringer, siger Jesper Østergaard, administrerende direktør for 7-Eleven i Danmark, i pressemeddelelsen.
Om 7-Eleven:
- I Danmark drives 7-Eleven af Reitan Convenience Denmark, som er en del af Reitan Handel, der er aktør inden for dagligvare- og conveniencehandel.
- I Danmark har 7-Eleven været etableret siden 1993, hvor den første butik åbnede på Trianglen på Østerbro i København.
- 7-Eleven har i dag 177 butikker fordelt rundt om i landets storbyer, i provinsen, i storcentre, i Københavns lufthavn og på DSB-togstationer.
Kilde: 7-Eleven
Flere benspænd
Både stigende priser på energi og indkøb har øget kædens samlede omkostninger, skriver ledelsen i regnskabet.
Derudover var samtlige 7-Eleven-butikker i Danmark lukket i tre dage i august 2022, fordi selskabet blev ramt af et hackerangreb.
Derfor er ledelsen tilfreds med resultatet, der ender på 57 millioner kroner efter skat. Det skriver den i årsregnskabet for selskabet bag 7-Eleven-konceptet i Danmark.
Sidste års resultat tangerer selskabets rekordresultat fra 2019. Her tjente det 57,3 millioner kroner.
Samtidig regner 7-Eleven-kæden med at ekspandere i fremtiden - og særligt ét område har man fået øjnene op.
- Vi vil fortsætte vores ekspansion og etablere flere butikker på trafikknudepunkter i hele landet med et særligt fokus på hospitaler, hvor vi er blevet taget rigtig godt imod af kunderne, som både er besøgende, patienter og personale, siger Jesper Østergaard.
/ritzau/