Tre bliver til én: Datavirksomhed opkøber to konkurrenter og tredobler medarbejdertal
Data i detailhandlen bliver en mere og mere integreret del af, hvordan virksomhederne agerer i forhold til at sætte de rigtige priser på de rigtige varer.
I den kontekst har tre aktører på markedet for data foretaget en sammensmeltning. Effectmanager har mandag købt Tilbudsugen.dk og 1st Retail - og dermed bliver tre datavirksomheder til én.
- Nu samler vi al vores viden, alle vores kompetencer og al data om kunderejsen i ét selskab. Det betyder, at det fremover bliver endnu nemmere for de tre selskabers kunder at indhente de ønskede data og at lave de rigtige analyser, siger Jesper Drachmann, der er direktør i Effectmanager.
De tre virksomheder samles under ét tag i Skanderborg, hvor Effectmanager netop er flyttet i nye og større lokaler.
Samtidig samles de tre virksomheders kataloger af virksomheder og produkter i samme portefølje - og det har sine klare fordele, mener Jesper Drachmann.
- Skåret ud i pap kan man sige, at tidligere måtte vores kunder, på tværs af de tre tjenester, selv samle og strukturere alle data. Nu får vores kunder det nemmere, end når de handler i Ikea, hvor man jo selv skal hente flere forskellige pakker og bagefter samle tingene
- Vi samler al salg og service i Effectmanagers nye domicil i Skanderborg, og det betyder også, at kunderne kun skal ringe ét sted hen, i stedet for tre, når de har spørgsmål eller ønsker til de data, vi fremskaffer. Vi kommer til at servicere kunderne endnu bedre, end vi gør i dag, siger han.