Flügger satser stort på nyt plastickort
Flügger har lanceret en ny kundeklub, og efter blot to uger har 18.000 kunder takket ja til at blive medlem af klubben.
Kundeklubben er Flüggers nye våben i den skærpede kamp om kunderne på det danske marked:
- På vores marked er vi oppe mod byggemarkeder, som giver kontant rabat hver eneste uge på alt fra maling til havefrø. Vi går nu ind i kampen med et aggressivt budskab, som, vi mener, kan få flere kunder ind til os, siger Kasper Søvsø, direktør for forretningsudvikling i Flügger, til Berlingske.
Han erkender, at det nye tiltag skal medføre en pæn vækst i omsætningen, hvis investeringen skal tjenes hjem. Flügger offentliggjorde for nyligt regnskabet for de første ni måneder af 2012/13. Her kunne man totalt set melde om en vækst i omsætningen på otte procent, men i Danmark er det gået en smule tilbage.
2.000 medlemmer pr. butik
Kampagnen har kørt i godt 14 dage, og indtil videre har omkring 18.000 kunder takket ja til at blive medlem af klubben. 38 procent har meldt sig ind via internettet, de øvrige ude i butikkerne.
- Det synes vi selv er ret godt og over vores forventning, siger Kasper Søvsø.
Loyalitetsprogrammet er i første omgang lanceret i Danmark, men ifølge Berlinske skal det senere udbredes til også at omfatte Sverige, Norge, Island og Polen. Det langsigtede mål er at nå op omkring 2.000 medlemmer pr. butik, hvilket i alt vil sige omkring 1,2 milloner.