Plastbæger bryder isen for frozen yoghurt
Salget af en ny serie frozen yoghurt i Luxembourg overstiger klart de forventninger, som mejerifirmaet bag havde til lanceringen. Den valgte emballage, plastbægeret EasySnackingTM fra RPC Superfos, er en del af succeshistorien.
Det er sommer nu i Europa, og i takt med stigende temperaturer stiger også salget af is. I Luxembourg tyder alt på, at frozen yoghurt fra det førende mejerifirma Luxlait bliver en succes i år. Forbrugerne kan spise isproduktet direkte fra det veldesignede EasySnackingTM plastbæger fra RPC Superfos, for i låget ligger en helstøbt ske, som gør det til en rar oplevelse at spise på farten.
Emballagen får det bedste frem i produktet
Luxlait fremstiller sin serie af frozen yoghurt i flere smagsvarianter, blandt andet karamel med saltet smør og pekannødder. Produktet har en cremet og let konsistens og giver samme god smagsoplevelse som is, men med færre kalorier. Til hver smagsvariant hører en passende coulis: karamel, jordbær eller passionsfrugt.
Jérôme Lejeune, indkøbschef hos Luxlait, forklarer:
“Vi har valgt EasySnackingTM løsningen, fordi både udseendet og hele fornemmelsen af bægeret tiltaler os. Det formidler noget ungt og moderne og har desuden en snert af ergonomisk design, fordi det virker så rundt og blødt. Endvidere sætter vi pris på skeen, for den er harmonisk udformet. Og så er den er lavet i ét stykke og er faktisk ret solid, dvs. perfekt til at spise frozen yoghurt med.”
Prikken over i’et er ifølge Luxlait bægerets gennemsigtige låg i farver, der matcher hver smagsvariant. Gennem låget kan man lige skimte det fine mønster, som bliver dannet af coulis’en på toppen af isproduktet.
“Salget har oversteget vores forventninger, og en del af vores succes skyldes emballagen. Vi har arbejdet med RPC Superfos i mere end 15 år nu og kender firmaet som en seriøs emballageleverandør, der med jævne mellemrum præsenterer os for nye idéer. Idéen om at bruge EasySnackingTM ramte fuldstændig plet,” siger Jérôme Lejeune.
Udvider sortimentet
Egentlig var frozen yoghurt fra Luxlait rettet mod det unge forbrugersegment, men det har vist sig, at produktet tiltaler en meget bredere målgruppe. Luxlait arbejder derfor nu på at udvide sortimentet med to nye smagsvarianter.
Et bæger, der har vundet flere priser
EasySnackingTM har modtaget en FPA Product Innovation Award 2016 fra The Foodservice Packaging Association i Storbritannien og kom også i finalen i kategorien “Best convenience on-the-go packaging” ved World Food Innovations Awards 2016. Dertil kommer en Scanstar fra den nordiske emballagekonkurrence af samme navn.