Fem gode råd når du vil kickstarte onlinetilstedeværelsen
Hverdagen flyver af sted for de små, kreative virksomheder, og der er sjældent tid til at sætte sig ned og tage helikopterperspektiv på forretningen. En øvelse som ellers kan bringe såvel øget kvalitet som effektivitet og vækst med sig.
I projektet "Pitstop" har GTS-instituttet Alexandra Instituttet sammen med blandt andre Development Centre UMT, Arkitektskolen Aarhus, Danmarks Designskole og Aarhus Universitet arbejdet med at give små kreative virksomheder inden for design, kommunikation og arkitektur en timeout i hverdagen med mulighed for påfyldning af brændstof i form af procesinnovation, udforskning af nye forretningsområder og produktudvikling.
På baggrund af Alexandra Instituttets fokus på virksomhedernes arbejde med onlinetilstedeværelsen har projektet fået en række erfaringer. De har udkrystalliseret sig i fem råd, der henvender sig til aktører, der rådgiver den type virksomheder. Men andre kan også lade sig inspirere af dem.
Læs de fem råd her